Nu har de kommit!

Ja  nu har dessa små valpar anlänt .
Det blev rätt långt och utdraget. Vattnet gick 23.20 och Nea hade hur mycket värkar som helst, men inget hände. Kl 01.30 gav Elin upp och gick och la sig. Klockan 3 ringde jag till veterinären och rådfrågade hur länge man vågar låta henne jobba så här hårt, man är ju rädd för att någon valp sitter fast eller ligger fel och stoppar up allt. 6 timmar var svaret, innan des gör vi ingenting. Nåja det tog en kvart fter veterinärens svar i Gammelstad så kom första valpen, skönt... Sedan har de kommit med jämna mellanrum hela morgonen fram till 6. ja vad det blev, jo 7 st, 3 sobla tikar och 4 sobla hanar. En kille är lite svag så vi får se om han klara sig, eller svag ska jag inte säga men han är lite mindre än de andra och Nea puttsar och puttsar honom hela tiden. Han skrek så konstigt hela morgonen och var helt leaslös när han kom ut, men jag gned i gång honom och han låg bar och kippade efter andan, sedan har han börjat låta och nu ligger han under Neas lår. Jag har inte sett honom äta ännu, men jag ska hålla ett extra öga på den killen,Men nu är det rätt lugnt i lådan, så jag ska passa på att vila mig en stund, har suttit vid valplådan på ett liggunderlag hela natten. Försöker ta bilder i kväll eller i morgon.

//Anci

Kommentarer
Postat av: Anne

Vad skönt att allt gick bra! Hoppas lillkillen också klarar sig. Det blev ju nästan som jag trodde men sju istället för åtta. Vi hörs!



Anne

2009-02-28 @ 10:08:34
Postat av: Anne

Missade att säga det viktigaste av allt! GRATTIS!!!



Anne

2009-02-28 @ 10:16:52
Postat av: Anna-Lena Öberg Karlsson

Grattis till valparna, skönt att allt gick bra.

Jag håller tummarna för lillkillen jag också.

2009-02-28 @ 20:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0