Valplådan!

Nu har Nea tagit kommandot över valplådan. Hon ligger där som en prinsessa och visar klart och tydligt att Vera inte ska komma dit. Det är rätt kul att se flockens reaktioner, det märks att alla vet att något ska hända och Vera låter Nea vara i fred i valplådan. På morgonen åt inte Nea något alls, hon tittade och stod och hängde över matskålen, tuggade lite, men nä det ville inte riktigt smaka. Jag har arbetat så Nea har varit ensammen hela dagen och har sovit, hon har inte rört matskålen.
Nu på kvällen har hon följt med mig och Vera och Greta på en tur. Mötte på en kvinna som tittade på Nea och frågade om den där hunden var så där tjock, hon har mött oss offta och såg väll att det inte såg ut som det brukar. Jag förklarade varför hon nästan inga ben har och hon kände på Neas mage, oj tyckte hon, känns som om hon ska explodera. Men Nea rör sig med lätthet trotts den här stora magen. Jag ska ta en bild i morgon med kameran så ni får se. Nu har hon i alla fall ätit och verkar må gott!

//Anci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0