1v i dag!



Ursäkta att ni inte har hört något från mig här på några dagar. Var helt inställde på att skriva här i går eftermiddag då jag under min tur med hundarna nådes av det fruktansvärt tråkiga - Elisabeth Persson kennel Folias har gett upp kampen mot sin canser och avlidit Fredag morgon!

Det här lamslog mig alldelens i går och jag var så fruktansvärt ledsen. Jag har under 6 år haft i bland nästan daglig kontakt med Elisabeth. Vi har disskuterat avel, hundar och livet i allmänhet! Jag var hos henne och parade mina tikar Ella och Cherie med hennes Zimba eller KORAD SUCH Folias Zimzalabim. Ur de här två kombinationerna är nu bägge mina avelstikar Vera efter Ella och Zimba och Nea efter Cherie och Zimba. Elisabeth tog en parningsvalp efter Cherie och det var Gold Status Magic Zoul " Zara" som jag fick låna hem förra våren och som är mamma till min Greta. Jag kommer att sakna Elisabeth, trotts att allt inte gick riktigt "vår väg" efter det att jag fick låna Zara. Elisabeth delade med sig av det hon sett och lärt sig i sin avel, och jag hoppas jag kan förvalta mina Zimba barn och barnbarn väl i framtiden . Sänder en tanke till hennes man Sören och sonen Kim med sin tjej Sara och deras dotter Ronja!

Valparna är i dag 1 vecka, de är starka och kravlar sig fram i valplådan med en styrka och energi som är härlig att se. Nea har hur mycket mat som helst, jag har varit tvungen att dra ner lite på maten då hon blev lite dålig i magen och nästan fick mjölkstockning! På måndag börjar jag jobba, men känner ingen fara, valparna tar sig med lätthet  från ena sidan av valplådan till andra och är duktiga på att hitta till Nea när hon flyttar sig i lådan. Har börjar fundera endel på namn, temat ska nog vara något med ljud, Nea heter ju Zound. Brukar alltid ha teman på mina kullar, antingen after hanen eller tiken, den här gången ska de vara efter Nea. Kom gärna med lite förslag, ljud kan ju vara musik, instrument, läten, ja hjälp mig! Lägger in bilder tagna i dag, pojkarna med blå bakgrund och flickorna på rosa så klart ;-)

//Anci









Kommentarer
Postat av: Siv-Marie Wallenius

Hej Anki, Jag & Viola var in och kickade på din valpblogg och tyckte att dom var fina.

Siv-Marie

2009-03-08 @ 15:59:55
URL: http://hem.passagen.se/flambird
Postat av: Anne

De blir sötare för var dag som går. Ser fram emot när de öppnar ögonen.

2009-03-09 @ 17:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0