Flyttat och besök!

Här har varit några dagar med välldigt mycket aktiviteter för valparna. Natten mellan Lördag och Söndag hölls de inte mer i valplådan, utan trillade över kanten 4 gånger. Så Söndag var hög tid att flytta ut dem i köket. Hade tänkt få ut dem redan i Fredags men Greger ville få göra ett skydd för den nymålade väggen så de inte river och förstör det han gjort. Så på söndag blev det flytt till slut, man såg hur skönt det var för dem att få större utrymme. Farmor Viola var på besök på Fredagen och tittade på de små liven. På Söndag var det dags för första valpköparna att få göra besök, tyvärr sov de mest hela tiden, de sover ju mest hela tiden, men korta stunder är de riktigt aktiva och fartiga. I går kväll när jag rengjorde i hagen så tog de sig ut själva och började leka med Elin. När Elin låg på golvet och smackade åt dem blev de som tokiga, de har helt klart lärt sig att smackningen betyder mat. Elin klappade även händerna mot golvet och de skällde och tyckte det var jätte kul. Så visst börjar det hända saker med dem. Nu hänger mycket på mig också, att ge dem nya saker att upptäcka varje dag. Nya leksaker, nya ljud och nya miljöer.
Här kommer lite bilder tagna i går och i dag! Se och njut, det gör vi varje dag!

//Anci



En boll kan vara jätte spännande, se själva!







Även händer är spännande när man gör ljud med fingrarna mot golvet!









Den kan ju rulla framåt lite när man puttar med nosen!


Mat är viktigt och GOTT!



Stilarna är lite olika när man äter, endel äter med hela kroppen om de får!



Och vad var det här för spännande!



Snygg Erik och Lill Cherie, opps!


Vad gör ni på fel sida av gallret?


Vad gott du smakar syrran!


Bara MITT allt är bara MITT!



Är jag inte söt?



Den där syrran kan vara en riktig retsticka, ja se själva!



Nu putsar hon mig i örat också!



Tror ni hon förstår min lilla försiktiga gest?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0